fredag 29 januari 2010

lost information

Hej! Ett tag sen nu, men det är logg- och bloggdags igen. Den här veckan har varit lite problematisk; allt vi hade filmat försvann, inklusive en hel del jobbiga scener filmade ute i urskogen i extremkyla och underkläder, en smärtsam heldagsutflykt. Gav upphov till en hel del uppgivenhet men efter gemensamma krafttag har vi nu åter börjat filmningen och imorse åkte jag hem till Helle och gjorde en fin filmning. Den här veckan har jag lärt mig att man alltid måste kolla så att det man filmat blivit filmat (kan verka självklart för de flesta men inte för alla), och att det går att ordna de flesta problem. En något händelselös men ack så händelsefull vecka, skulle man kunna säga.

Nästa vecka måste vi verkligen filma klart (skogsutflykt nr 2 på tisdag blir det nog), och sätta ihop filmen. Det kan verka att vara ute i sista sekunden, men jag tror faktiskt att vi har nog med tid. Något jag kom på är att vi faktiskt bestämt att vi skulle göra en utställningskatalog; det är kanske också dags att ta itu med den. Hade glömt det totalt ända till imorse (eller var det igår kväll?).

Nästa vecka kommer nog alla bitar och frågetecken ha fallit på sin plats. Tills vidare ha det bra

1 kommentar: