fredag 15 januari 2010

logg

Dagens logg. Mathilda är sjuk så jag skriver loggen själv. Nu ser det ut som så att jag och Mathilda står för själva utställningen och Hanna gör en egen filmatisering av en dikt som kommer att visas på utställningen.

Denna vecka har vi jobbat på bra och allt går ganska snabbt att göra faktiskt. Vi kommer nog hinna göra en hel del förhoppningsvis tankeväckande grejer. Det är kul att man liksom kommer på idéer medan man jobbar och man blir också inspirerad av varandra.

Vi har fortfarande inte fått svar ifrån våra gallerikontakter men eventuellt så kan vi ha utställningen i min kvarterslokal; det ligger på söder rätt centralt och man kan fixa den så att det blir en utmärkt utställningslokal. Är den för stor är det ju bara att sätta upp ett stort tyg att gränsa av med. På det kan man ju även visa filmen. Vi måste fixa en projektor som vi kan ha där kommer jag nu att tänka på.

Ett konsumtionsämne jag inte tror att jag riktigt skrivit om än är konsumtionen av människor och relationer. Vet inte riktigt om det är helt ok att kalla det konsumtion för jag pratar nu inte om prostitution. Men jag skulle säga att många nu för tiden konsumerar människor både i vänskapsrelationer, kärleksrelationer och sexuella relationer. Det är ju nice att ligga tänker många ungdomar, och det finns ju inget direkt i vårt samhälle som är emot små kortvariga relationer med andra människor, förutom kanske vår egen själ. Jag tror inte riktigt man mår bra av att konsumera människor. Ibland vill man bara ha lite kärlek i sitt liv, kanske för att man är en romantiker som upplever att kärlek är det viktigaste i livet. Och så ser man sin chans att fylla på ett sinande förråd av kärleksbekräftelse, ömma ord och mysiga kramar. Fast man egentligen kanske inte gillar personen. Och sen tar det kanske slut och då behöver man någon ny, liksom för att trösta sig med. Och så blir det precis som med annan konsumtion, man vill ha mer ju mer man haft eller har. Och vänskapsrelationer; Ibland kan man ju uppriktigt sagt tjäna på att vara vän med vissa personer. Varför inte? tänker man och blir vän med dem tills man känner för att inte vara det längre, ingen skada skedd. Det roligaste som finns är ju att få lite bekräftelse på att man är bra, tycker väl alla, och tycker alla det så är det ju inget problem. Eller?

Jag gillar inte vänskapskonsumtion, kärlekskonsumtion eller sexkonsumtion. Men det finns väl överallt och varenda människa har väl tagit del av något av det. Skulle jag tro. Det kan värt att fundera över.

För mig har på något sätt allt som inte är beständigt och långvarig konsumtion. Det har kanske tagit skruv i mitt huvud och gått till överdrift, jag vet inte.

Filippa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar